petak, 23. studenoga 2012.

FICO

Historija razvoja

Zastava je počela sa proizvodnjom ovog modela 1960. po licenci Fiat 600, i proizvodnja je trajala do 1985. godine. Prvo je proizveden 600D
, sa motorom od 633ccm, to je bila protivna serija Fiata u Jugoslaviji. Od 1962. godine počinje proizvodnja Zastava 750, vozila vrlo sličnom Fiat 600D. U tom trenutku produktivnost i tehnološki razvoj u tvornici Zastava identičan je Fiatovim pogonima. Razlike nastaju 1970. godine
, kada Fiat prestaje sa proizvodnjom ovog modela.
Prvi model je bila Zastava 750M, ustvari Fiat 600E, sa novim motorom od 795ccm, termostatom i zatvorenim sistemom za hlađenje. Zatim dolazi model Zastava 750S, sa promijenjenim interijerom, novi sat i volan koji su preuzeti iz Fiata 126. Zastava 750 Special nastaje 1979., nov i jači motor od 22 kW, omogućavao je ovom mališanu maksimalnu brzinu od 120 km/h. 1980. godine na beogradskom sajmu predstavljen je model Zastava 850 , to je u osnovi isti automobil kao 750S, ali sa većim i jačim motorom od 843ccm i 23,4kW preuzet iz Fiata 850, koji je koji je imao maksimalnu brzinu od 125 km/h. Od tada počinje proizvodnja ovog modela u sljedećim verzijama:-Zastava 750 L / 850 L-Zastava 750 LE / 850 LE-Zastava 750 SC / 850 SC . Poslednji "Fićo" proizveden je 1985.

Nema komentara:

Objavi komentar